13. 8. 2015

Four days in Prague ♡

Ahojte! :) Vitajte pri dnešnom poste, kde by som Vám chcela zhrnúť moje štyri super dni v Prahe ♡. Pôvodne som tento post chcela vydať už včera, ale sklamal ma internet a dnes som behala po meste aby som si zabezpečila jeho správny chod :(.

Day 1
   Ráno o 4.45 som vstávala aby som stihla vlak, ktorý mal ísť 5.50 z Michaloviec do Košíc, kde sme mali nastúpiť na vlak RegioJet idúci priamo do Prahy. Vstávanie bolo pre mňa veľmi ťažké, pretože som tú noc vôbec nemohla zaspať a pamätám si ako som bola po polnoci zronená, že ešte stále nespím a v hlave som si prechádzala zoznam vecí, ktoré som si zbalila a ktoré zabudla zbaliť. Takže som zaspala niečo pred jednou (aspoň myslím) a vstať o 4.45 bol pre mňa hrozný šok. V posteli som ležala ešte asi do piatej a potom som si dobalila ešte pár vecí, rýchlo sa najedla a vyrazila na železničnú stanicu. Vlak meškal. Of course... Do Košíc sme došli s 20 minútovým meškaním. Okej, veď vlak odchádzal až pol hodinu na to. Vybrala som si ešte peniaze, pretože za ubytko sme platili v eurách a kúpili sme si ešte vodu na cestu.
   Plánovaný príchod do Prahy bol 16.10. Avšak na tratiach v ČR boli výluky takže sme boli upozornení na to, že príchod je až 16.30. Ale nie. Došli sme až o piatej. Možno sa veľmi sťažujem, ale keď neznášate verejné wecká a vo vlaku je príliš horúco a dusno, tak je pre vás každá minúta drahocenná.
   Ale inak RegioJet je vážne super. Hneď sme dostali zadarmo vodu (0,33 l Rajec), počas celej cesty bola zadarmo káva, čaj z čerstvej mäty alebo mušt (či čo to bolo), denná tlač a to je asi všetko. Len si dajte pozor, lebo vozeň číslo 5 je detský, tak aby ste nesedeli v kupé s ufňukaným dieťaťom. Čo sme našťastie nesedeli.
   Po príchode na stanicu som hneď chcela začať všetko dokumentovať, ale frajer ma zvozil, že na nás majiteľ bytu čaká a nemáme čas na fotky :(.
   Ubytovaní sme boli v peknom byte, ktorý sme zohnali cez booking.com. Od staromestského námestia je vzdialený cca 2,5 km, ale 10 min od bytu sa nachádza zastávka metra, čiže no problem. Tento byt rozhodne doporučujeme. :)
   Keď sme sa vybalili, pekne sme sa obliekli a vyrazili sme objavovať Prahu. Teda len tú časť, kde sme bývali, pretože trepať sa 2,5 km tam aj späť je too much. Ale šli sme na pivo. Nemám rada pivo.

Podarila sa mi aspoň jedna fotka cestou na metro. Mecheche. | Cestou na pivo | Cestou späť

Day 2
   Druhý deň sme plánovali vstávať skoro ráno. Aj sa podarilo. Vstať 8.15 je relatívne skoro. Ale vytrepali sme sa až o hodinu neskôr. Čo som rada, pretože ešte nebolo tak extrémne teplo.
   Chvíľu sme brázdili ulicami Prahy a snažili sa nájsť cestu do centra. Čiže nám to chvíľu trvalo. A ešte som mala potrebu všetko dokumentovať a fotiť. Vtedy sa aj zrodili prvé videjká, ktoré, ako som predvčerom usúdila, sú absolútne nepoužiteľné. Tak vloggerka/youtuberka zo mňa nakoniec asi fakt nebude.

Neviem, kde to bolo ale cestou do centra.

Obehli sme celé staré mesto a na obed sme boli v super skvelej reštike, kde sa k nám správali ako ku kráľom ale neviem ako sa volá a najskôr sa tam už asi nikdy nedostanem, tak si to ani nebudem zisťovať.
   Poobede sme sa vyšplhali na staromestskú radnicu a videli sme celú Prahu. ^_^

Neskôr sme ešte navštívili múzeum voskových figurín Grevin, kde sme sa neskutočne vybláznili :D Pre mňa rozhodne najväčší zážitok. :D
V múzeu sme sa unavili a preto naša cesta viedla do nášho dočasného príbytku a večer sme trávili hraním kariet a pozeraním telky. Dosť skoro sme pozaspávali a tešili sa na ďalší deň. :)

Day 3
   Tretí deň sme sa nevedeli prebrať, predsa len sme prešli možno 15 kilometrov, čo je na moje pomery veľmi veľa. Začali sme prechádzkou cez nejaké záhrady a parky (hanba ale nezapamätala som si ich názov), a vybrali sa na letohrádok a následne návštevu zámku a Chrámu Sv. Víta. Kde sme len prišli cvakli plachtu olára a šli ďalej. Sfotili sa pri výhľade na Prahu, pomohli desiatim chlapcom urobiť si fotku, pretože nemali selfie tyč ako zvyšok turistov, a šli ďalej po Karlovom moste. Všetko bez tých segwayov na ktorých jazdila polovička sveta, ktorá sa nachádzala v Prahe.
   Na obed sme sa vybrali do Havelskej koruny, kde mi až tak veľmi nechutilo. Neviem či preto, že mi to pripomenulo jedáleň zo strednej alebo preto, lebo som si dala sviečkovú na smotane so zemiakovými knedlíkmi. Tak či onak, ceny tam boli rozumné a nie prehnané, aby sa reštaurácie nabalili na turistoch ako som si stihla všimnúť.

Po obede sme sa vybrali na Petřín a do zrkadlového labyrintu. Avšak zrkadlový labyrint bol pre mňa obrovským sklamaním. Stačilo sledovať kam stúpaš a vieš kadiaľ máš ísť. A tento "labyrint" mal možno tak 10 metrov a koniec. V druhej miestnosti boli zrkadlá, v ktorých si sa videl v smiešnych rozmeroch. Ale v podstate to nebolo až také vtipné ako som si myslela.
   Výhľad z Petřína bol stunning. Zbožňujem takéto výhľady a preto to bolo pre mňa niečo neskutočné :) Metrom domov a náš day 3 bol u svojho konca. Na byte som znova všetkých porazila v kartách a šli sme spať. Hoci tá noc bol krutá, pretože bolo neskutočne horúco a nedalo sa vôbec spať. -_-

Day 4
   Posledný deň nášho pobytu v Prahe sme sa zobudili dosť neskoro ale to bolo v pláne, pretože sme čakali na majiteľa bytu, ktorý mal prísť po dvanástej aby sme mu odovzdali kľúče a šli si každý vlastnou cestou. Rozhodli sme sa, že si batožinu odložíme na stanici a pôjdeme do Palladia na nákupy a potulovať sa ešte Prahou. A tak sme náš čas trávili celý deň. V Palladiu som si myslela, že miniem všetky svoje úspory ale opak bol pravdou. Chorobne som všetko prepočítavala na eurá a všetko mi prišlo príliš drahé alebo príliš veľké na mňa alebo naopak príliš malé. :/ A tak som si v C&A kúpila len jedno tričko tváriace sa ako crop-top aj keď je trochu dlhšie, za čo som rada, lebo mám momentálne komplexy zo svojho brucha (nehovoriac o stehnách). Aj to som sa dosť premáhala kúpiť si ho, keď stálo 8€. V zľavách podotýkam.
   Neskôr sme sa prešli po Václavskom námestí a asi hodinu a pol hľadali podnik, kde sa dá posedieť, vypiť dobré ale lacné pivo a oddýchnuť pred náročnou cestou domov. A vtedy sme objavili reštauráciu Výtopná, kde vám vašu objednávku donesie malý vláčik. Bolo to neskutočne rozkošné :)

Znova cesta RegioJetom a hurá domov :)

Boli ste v Prahe? Čo na ňu hovoríte? Ja ak mám byť úprimná, tak mňa až tak veľmi neohúrila, ale zbožňujem Česko ^_^. Avšak radšej mám asi Brno a okolie. :)

_______________________________________________________
Sledujte ma aj na:
Facebooku  |  Instagrame  |  Tumblr  |  Bloglovin  |  G+
Ak máš nejaké otázky, opýtaj sa ma (môžeš aj anonymne):
ask.fm/danycuks
alebo email
danycuks@gmail.com

11 komentárov:

1. V Praze jsem byla minulý rok, a musím říct, že mě Praha právě uchvátila.
    Krásně fotky :)

OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc krásné fotky. Já Prahu jako češka miluju, ale to bude asi tím, že je to hlavní město s hromadou míst kam zajít. :)

3. No Praha je krásna, tam sa toho dá pozerať donekonečna. Vo Výtopnej som už tiež bola, neskutočný zážitok s tými vláčikmi, vraj to majú aj v Brne, ale to som zatiaľ neskúšala, ale v Prahe som bola a už neraz a stále sa sem rada vraciam. Koniec koncov z Blavy to je kúsok.

OdpovedaťOdstrániť
  4. V Praze jsem byla asi 2x když jsem byla menší a tak mě vůbec nezajímali věci, na které bych se ráda podívala teď, takže z toho nic moc nemám no :) Ten vláček musel být super! :)

SweetElis

5. Já v Praze byla asi před dvěma roky a celkem se mi tam líbilo ale osobě mám radši Brno. Mám k němu bližší citový vztah a miluju to tam:)

Odpovede
    1. Taky tak! :) Pre mňa rozhodne je naj Morava :)

Odstrániť
  6. do Prahy jezdím docela často a je to tam moc krásné. někdy bych to tam chtěla projít a najít nějaká tajemná zákoutí a místa, kde není tolik lidí :) v Brně jsem ještě nebyla ale určitě se tam chci někdy podívat :)
    in another galaxy

7. Tam muselo byť parádne ! ♥

8. Mne osobne sa Praha veľmi páčila :) Mimochodom skvelé fotky. Určite ste si výlet užili :)

thebeautyworldbysima.blogspot.sk

OdpovedaťOdstrániť
  9. Och, super post a fotky! Ale teraz postupne :D. Tiež sa mi stáva, že keď niekam skoro vstávam, ani za nič nemôžem zaspať :( takže ti rozumiem. Na cestu do Prahy by som si tiež vybrala RegioJet a meškanie vlakov tiež neznášam, takže vôbec sa nesťažuješ veľa, keby si niekedy počula mňa, tak by sa ma mala chuť zabiť :D. Bytík vyzerá super, muselo to byť fajn a ani cena nebola asi zlá, keď ste si to rozrátali však? :) Škoda tých videí, možno na budúce. Múzeum figurín muselo byť mega! Ja sa teším na to Londýnske :P. Petřín, tá veža, neskutočný výhľad, ale mala som zamračené, keď som tam bola. Kde som však nebola je zrkadlový labyrint a teraz som rada, keď hovoríš, že nič moc. A krčma s vláčikom je aj v Brne a je to skvelá atrakcia :). Musel to byť super výlet :)

Ďakujem za komentár a prajem krásny deň! :)